Księgowość
W ramach umowy i stawki na zarządzanie i administrowanie prowadzimy następujące usługi księgowe:
- prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i uchwałą Wspólnoty pod nadzorem księgowej posiadającej uprawnienia Ministra Finansów.
- sporządzanie analiz do rocznych planów gospodarczych, przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej,
- przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych przygotowywanie dla potrzeb Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej co miesięcznych informacji o zaległościach w płatnościach właścicieli.
- sporządzanie oraz przedkładanie kwartalnych i rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej ,
- prowadzenie rozliczeń przez rachunek bankowy Wspólnoty Mieszkaniowej, prowadzenie indywidualnych kont rozliczeń dla wpłat na zaliczkę na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej budynku, usług komunalnych oraz funduszu remontowego
- bieżąca windykacja należności od właścicieli lokali w Nieruchomości wg zasad uzgodnionych z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej
- rozliczanie zużycia wody, ciepła na cele co i ccw, oraz odprowadzenia ścieków w tym także w części dotyczącej lokali mieszkalnych i użytkowych zgodnie z Uchwałą Wspólnoty wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali (po uprzednim uzgodnieniu z Zarządem wspólnoty Mieszkaniowej),
- przygotowywanie dokumentów płatności do podpisu bądź autoryzacji Zarządu sporządzanie deklaracji do Urzędu Skarbowego i ZUS
- rozliczanie podatku dochodowego i VAT sporządzanie umów-zleceń zgodnie z obowiązującymi przepisami prowadzenie rozliczeń nadwyżek z zaliczek po zatwierdzeniu przez Wspólnotę Mieszkaniową sprawozdania finansowego.
- Rozliczanie zaliczek właścicieli na świadczenia za wodę i kanalizację, energie cieplną, dźwig, wywóz nieczystości
- i przekazywanie rozliczeń indywidualnych właścicielom.