Administrowanie
Z zakresu administrowania oferujemy:
- Przygotowanie rocznych planów gospodarczych.
- Prowadzenie sprawozdawczości wspólnoty dla urzędów zgodnie z przepisami.
- Przechowywanie zgodnie z obowiązującym prawem dokumentów księgowych, administracyjnych i technicznych zgodnie z zawartą umową.
- Prowadzenie książki obiektu.
- Przygotowywanie zleceń, umów i innych dokumentów technicznych niezbędnych dla prowadzenia konserwacji
- i remontów.
- Przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości.
- Zbieranie ofert na roboty remontowe i przedstawianie ich Zarządowi Wspólnoty.
- Udział we wszystkich komisjach technicznych.
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowością cykli remontowych.
- Bieżącą konserwację nieruchomości wspólnej, a w szczególności dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, bieżącej zimnej wody oraz innych urządzeń – dokonywana zgodnie z planem przyjętym uchwałą właścicieli lokali na dany rok kalendarzowy.
- Sprawowanie nadzoru nad zlecanymi przeglądami technicznymi.
- Usuwanie awarii i skutków awarii w nieruchomości wspólnej, przy czym zakres robót związanych z usuwaniem skutków awarii wymaga akceptacji zleceniodawcy.
- Planowanie, przygotowywanie i nadzorowanie ( z wyjątkiem nadzoru specjalistycznego lub wymagającego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia) wykonania remontów w oparciu o podjęte uchwały i przygotowywanie umów dla Zarządu z wykonawcami wybranymi przez Zarząd.
- Przygotowywanie wniosków o kredyty i dotacje finansowe.
- Nadzorowanie utrzymanie w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców.
- Organizowanie i nadzorowanie „akcji zima” tj uprzątania ze śniegu chodników przynależnych do Wspólnoty, usuwanie nawisów śniegu i sopli,
- Zawieranie w przypadku upoważnienia Zarządu umów z kontrahentami na dostawę energii elektryczne, cieplnej, wody zimnej, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości, dezynsekcji, deratyzacji, konserwacji dźwigów, domofonów.
- Przygotowywanie i organizowanie zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Ubezpieczanie nieruchomości w zakresie określonym przez Zarząd Wspólnoty i ewentualne ubezpieczenie Zarządu od odpowiedzialności cywilnej.
- Wynajmowanie części wspólnych nieruchomości( powierzchni ścian, pomieszczeń ogólnego użytku- pralnie, suszarnie itp.) za zgodą Wspólnoty Mieszkaniowej, na zmniejszenie kosztów utrzymania nieruchomości.
- Przygotowywanie projektów uchwał na wniosek Zarządu Wspólnoty, powiadamianie właścicieli o podjęciu uchwał
- Przygotowywanie dla Zarządu korespondencji w sprawach dotyczących wspólnoty oraz wystąpień i wniosków do urzędów.
- Prowadzenie rejestrów skarg i wniosków oraz korespondencji z tym związanej.
- Prowadzenie windykacji należności dla Wspólnoty, przygotowywanie dokumentów do windykatora lub radcy prawnego.
- Udział w posiedzeniach Zarządu.
Przekazanie przez Wspólnotę do administrowania naszej firmie odbywa się na podstawie umowy podpisanej przez Zarząd Wspólnoty, określającej obowiązki Zarządcy i wzajemne zobowiązania stron, a całość świadczeń wykonywana jest w oparciu o uchwały Wspólnoty i pod kontrolą jej Zarządu.